דפים

יום חמישי, 10 באוקטובר 2013

על נהר המקונג שם ישבתי גם כתבתי - ויאטנם חלק ב'

סוף העולם שמאלה. זו ההרגשה שמגיעים לעיר קנטהו בדלתא של המקונג.
נסיעה של 3 שעות מהתחנה המרכזית בסייגון אחרי חיפושים ארוכים בשביל שמישהו יסביר לנו מאיפה לוקחים את האוטובוס. אנחנו ממתינות וכולם מסתכלים עלינו, נו בסדר, לאט לאט נתרגל. באוטובוס חילקו מים ומגבונים לחים אבל לישון היה בלתי אפשרי, הצ'ופר של הנהג עובד שעות נוספות ובכל מיני מנגינות מיוחדות ומקוריות.
"נחתנו" בתחנה, משהו לא מהעולם הזה וכולם התנפלו עלינו להציע לנו טקסי. עשינו לעצמנו כלל מאותו רגע ועד היום שאנחנו הודפות את כולם, ממש מתעלמות, קונות שתייה ויושבות בצד להחליט. התפקסנו על מקום וחיפשנו מונית. כנראה שיש רק מונית אופנוע ובאין ברירה עלינו בנפרד ושמרית החסירה פעימה בפעם הראשונה.
לאט לאט אנחנו מגלות עד כמה הגסטהאוס שבוחרים הוא משמעותי בטיול. הגענו למקום מקסים! עם משפחה חמה ומדהימה והכל זרם בינינו בשניה. חדר בלי מזגן 4$ ועם 6$. כל פעם שאנחנו מתיישבות בסלון מדליקים בשבילינו את האור. בעלת הבית עזרה לנו להבין את המקום וישר יצאנו לסיבוב קצר. חצינו את הכביש והיינו מול המקונג!
הנהר הזה.... אין מילים שיתארו עד כמה הוא אימתני וזורם בעוצמה. הוא מתחיל בסין, עובר בתאילנד, בקמבודיה ונשפך בדלתא שכאן.
אחה"צ עשינו סדנת בישול משותפת עם בעלת הבית. שמרית ואני שומרות כשרות ולאורך הטיול בישלנו לבד, הפעם עשינו את זה במטבח של בעלת הבית. היא התלהבה ממה שהכנו ומדרך הבישול והסתקרנה מהתבלינים והתיבוליות שהבאנו מהארץ וישר ניגשה להכין לה ולמשפחתה ארוחת ערב עם תיבוליות של קנור וחוויאג' למרק.

היום השני שלנו בקנטהו התחיל מוקדם. יצאנו לשיט  ב 5:00 בבוקר. זה הזמן של השווקים הצפים אח"כ הכל נורא נורא חם. אז יש לנו מדריך דובר אנגלית וגם משיטה עם כוחות אין סופיים והרבה בננות. החוויה של השוק מדהימה כולם סוחרים על המים ותולים מקל כדי להציג את הסחורה שלהם. הנהר הזה הוא אין סופי ואני חושבת שרק איזה יובל קטנטן שלו יותר גדול מהירדן לכן באיזשהו שלב ביקשנו לחזור ולא המדריך ולא המשיטה הצליחו להבין איך משלמים ורוצים לחזור אז עוד קצת ועוד קצת ואחורה פנה.

מעשה ידינו להתפאר

עצרנו לנוח בבית קפה מקומי ופה שותים את הקפה רק קר, קר ומעולה! ובלי חלב, גרסת אמריקנו עם הרבה קרח וארומה של וניל.
אחה"צ יצאנו להסתובב ומסתבר שהמקומיים פותחים פה שוק מדהים. מלא ירק, ירקות פירות, דגים ועוד כל מיני חיות למיניהן.
השווקים של ויאטנם מדהימים בעושר שלהם ואנחנו עושות קניות.
ארוחת ערב: אורז עם פטריות ודג חריימה מעולה ששמרית רק הסתכלה עלי מנקה אותו.
אנחנו סוגרות את היום הזה וגם סוגרות שבוע וכבר נדמה שעבר יותר... מחר חזרה לסייגון ומשם לדאלאת dalat בטיסה. שם אנחנו מתחילות טיול אופנועים של 3 ימים.