דפים

יום ראשון, 7 בפברואר 2016

תעלות המים של קרלה

המטרה: שבת באלפי ( Alappuzha ) איפה שתעלות המים המפורסמות של קרלה.

הביצוע: קצת פחות מרשים.
אחרי תקופה ארוכה באזורים יחסית עירוניים, רציתי להיות בכפר הודי שקט, עם נופים יפים. ככה תיארתי את אלפי שזו נקודת המוצא המומלצת לתעלות המים. חשבתי שאמצא כפר שקט וקיבלתי עיירה רועשת שלא מצאתי בה הרבה חן.
יום חמישי בבוקר האוטובוס המקומי יוצא ב 8:00 מפורט קוצ'ין ואמור להגיע לאלפי אחרי 3 שעות. הגענו חצי שעה קודם והלכתי לחפש כוס צ'אי. גיליתי דוכן קטן, מקסים ומפוצץ באנשים. הצ'אי היה מושלם וככה גם הבננה מטוגנת והוודה -סופגניה מטוגנת. המוכר לא הפסיק לחייך ואני הייתי מאושרת מההנאות הקטנות האלה ומוכנה להתחיל ככה כל בוקר, לא משנה שבארץ אין לי קשר למטוגנים.
אז עלינו על הוולבו הממוזג והגענו לאלפי אחרי נסיעה חלקה של 3 שעות. מכאן לא זרם לנו כל העסק. כשיש משהו בדמיונות קשה לשחרר. לקח לנו הרבה זמן למצוא גסטהאוס, וגם מקום צמחוני ראוי לא מצאנו. ובכל זאת, התאפסנו על עצמנו ואחרי שהתמקמנו בגסטהאוס קיבלנו החלטה למצות את המקום כמה שאפשר ולחזור לקראת שבת לקוצ'ין. אחרי התארגנות קצרה בחדר יצאנו החוצה. קרלה בנויה מרשת של תעלות מים אינסופיות ואם לדייק אז אפשר לעלות על מעבורת ובמשך תשע שעות לא לראות את הסוף. אלפי אנשים עדיין חיים לאורך התעלות, מתניידים עם סירות מכפר לכפר ומקיימים חיים שלמים וכפרים לגמרי.

בתור התחלה החלטנו לקחת מעבורת מקומית ופשוט לרדת איפה שבא לנו בדרך. המעבורת אוספת אנשים בדרך מהעבודה, מקניות וסידורים הביתה, וגם תלמידי בית ספר שמחתימים כרטיסיה. אחרי שעה ירדנו באחד הכפרים וטיילנו בין הבתים. ביקרנו בבתי הספר המקומיים, ניהלו שיחות בעיקר בידיים והצצנו למפעלי קוקוס מקומיים. כשהתעייפנו פשוט חיכינו למעבורת שתיקח אותנו חזרה לאלפי.

בוקר שישי, קמנו מוקדם ויצאנו לחפש נהג שיקרה  (אותה סירה קטנה ומלכותית כמו בקשמיר)  שייקח אותנו לשייט נוסף. הפעם, אנחנו לא תלויות במעבורות המקומיות, השיקרה הרבה יותר נוחה והמנוע שלה קטן ושקט. כמובן שיש עוד אופציות לשיט. יש כאלו שעושים שיט ארוך ( שממש לא מומלץ ) ויש אפשרות לשכור בית סירה ליום שלם בעלות של 100$ שזו כמובן הוצאה שמתחלקת בין כמה אנשים. בתי הסירות מאובזרים בהכל כולל סלון, מזגן ושלוש ארוחות. ובכל זאת אנחנו בוחרות באופציה פשוטה יותר וחיבור יותר קרוב לטבע ולאנשים. עכשיו מקרוב ובשעה מוקדמת של היום אפשר להרגיש את המקום אחרת. אנשים מתרחצים במים, נשים מכבסות וגם עצרנו לראות חבורת נשים מתאמנות לקראת מרוץ סירות הנחש המפורסם של קרלה.

המקום הזה לא נתפס ביופי שלו, בצבע הירוק שתופס את העין, בשפע שהטבע מציע ובאינסוף המרחבים שנפתחים לפנינו. אחרי שעה בערך עצרנו בדאבה מקומית שממוקמת ממש על הגדה. אני שתיתי כוס צ'י ושמרית ניסתה פעם ראשונה לשתות קוקוס. האישה במקום חתכה את הראש של הקוקוס ותקעה בפנים קש, אחרי שכל המים נגמרו היא פתחה את הקוקוס עשתה  ממנו מעין כף והחצי השני נועד לאכילה. מה שנשאר ישמש כקערה ולעוד אלף ואחד שימושים אחרים.

מכאן חזרנו לאלפי ולקחנו אוטובוס חזרה לקוצ'ין. המלצה שלי כשמגיעים לפה, לא לישון באלפי אלא לחפש גסטהאוס על תעלות המים אצל משפחה מקומית. היום הזה היה מהסוג שפשוט מספיקים בו הכל: שייט של שעתיים, אוטובוס של שלוש שעות, בריכה באיזה בית מלון, ביקור במסעדת הבית הצמחונית וקניות לשבת.
את השבת אנחנו עושות בקאסה בלה של מרקוס שהכרנו בסיבוב הראשון בקוצ'ין, רק שהפעם מרקוס החליט שהוא מצטרף לסעודות שבת. הוא עזר לנו לבשל, שאל מלא שאלות וגילה גם שאפשר לנתק את האור במקרר שלו. אז ככה העברנו את השבת בשיחות על יהדות ונצרות, על שידוכים, וגם הצעה לעבודה משותפת בתיירות על קו ישראל הודו.
את קוצ'ין אנחנו אוהבות והחלטנו להישאר כאן ביום ראשון ולהספיק לקום ליוגה ולהנות מכל ההתרחשות על המזח. אבל באמת באמת שמחתי שיש לי עוד שני בקרים לשתות צ'אי ולאכול בננה מטוגנת בדוכן המקסים שמצאתי.
מכאן המשכו לאשראם של האמא המחבקת, תכננו פה לילה, מקסימום שניים בקטע תרבותי וסקרן ונשארנו פה שבוע במה שהתגלה כהפתעת הטיול שלנו!