דפים

יום שלישי, 21 בינואר 2014

חמש סיבות למה לטייל עצמאית בסין

כל האנשים שאני מכירה שבחרו לטייל בסין לקחו טיול מאורגן. אני החלטתי להסתכל למדינה העצומה הזו בלבן של העיניים ותכננתי טיול של חודשיים שלא כלל בתוכו אפילו טיול מאורגן אחד.
אז למה בעצם?

  • סין, כמו עוד כמה ממדינות המזרח סובלת מעודף קיטשיות כשזה מגיע לתיירות. כל מבנה מקודש וכל הר הוא הגדול והיפה ביותר. בריכת הדרקון השחור, הר השלג ועוד כאלה. לא לכולם אני חייבת להקדיש יום שלם ויש כאלה שגם לא ראויים לשתי דקות. יש מקומות שבתוך יום שלם כבר אי אפשר לזכור מה הייתה המטרה של היום הזה. למשל בדרך לחומה הגדולה עוצרים לפחות בשני מרכזי קניות ענקיים עם שיטות מכירה אגרסיביות.
  • בסין יש תיירות פנים אדירה מתוקף גודלה של המדינה ושל האוכלוסיה. האתרים המרכזיים והידועים סובלים מצפיפות יתר לא נורמאלית לכן החופש שלי להחליט באיזה שעות ובאילו ימים אני מגיעה ולאיפה. בשמורות הטבע אפשר לעמוד במשך שעות בתורים ארוכים כדי להיכנס ובימי ראשון יש אזורים שלמים שהרחובות שלהם פשוט מפוצצים.
  • ההיסטוריה הפכה את העם הסיני לסגור וחשדן. טיול עצמאי הביא אותנו למפגש ישיר ומרתק עם כל כך הרבה אוכלוסיות וסוגי אנשים שפשוט לא היו נפתחים אלינו אם היינו נשפכים מאוטובוס כלשהו. היו ימים שלמים ששמרית ואני לא ראינו אדם מערבי אחד וניהלנו שיחות בידיים וצחקנו וחייכנו בשפה בינלאומית.
  • ההתרחשות האמיתית באמת נמצאת ברחובות, בסמטאות ובשווקים. במדינה הזו אפשר לנשום את העבר ולדמיין את סין של פעם שהייתה סגורה לעולם. התרבות כאן חיה ובועטת בטאי צ'י ובריקודי עם בפארקים וברכיבה על אופניים בחוטונגים ( סמטאות ) של בייג'ין. בטקסים בבתי תה ובטיפולי רפואה סינית בקליניקות מקומיות.
  • ובכלל, טיול בערים מרכזיות ובנקודות תיירותיות תמיד יסבלו מחוסר באותנטיות. בסין יש כ"כ הרבה מיעוטים אתניים מהמסקרנים בעולם ובכללם העם הטיבטי. רובם חיים בשוליים וממשיכים לשמר אורח חיים מסורתי ומרתק ובדרך כלל הם גם יושבים בתוך נוף שעדיין לא נפגע. אז אני לא אומרת שאין מה לראות באזורים המתויירים אבל תנו לי לבחור בבקשה איך אני מחלקת את הזמן שלי.
את הטיול אני בוחרת להתחיל בשיאן. זו עיר מוסלמית עתיקה שעדיין מוקפת חומה. אל דאגה המוסלמים כאן הם סינים לכל דבר מבחינה אתנית והמוצא שלי לא עניין אותם בכלל. העיר הזו מפורסמת רק בגלל חיילי הטרקוטה שנמצאים בסמיכות לעיר. המון המון חיילים קטנים עשויים מחרס שהתגלו במהלך חפירות במקום. מבחינתי זו ממש לא הסיבה העיקרית להגיע לכאן. בשיאן ביליתי יומיים קסומים. כבר בערב הראשון הלכנו לשוק המוסלמי שנמצא ליד מגדל התופים ומגדל הפעמון ששניהם מרשימים ביופי שלהם. כל חנות פה מרתקת ואנחנו נעצרות בכל אחת לכמה דקות כדי לראות כל מיני שיטות הכנה מסורתיות של אוכל. פסטות טריות טריות ודקות דקות ברמת מיומנות לא נורמלית והכל בעבודת יד. אחרי שעה של עולם חדש אנחנו חשות את העייפות של הטיסות והקונקשנים וחוזרות לגסטהאוס שלנו.
Shuyuan Youth Hostel
אחד הדברים הכי חשובים בסין זה בחירת מקום לישון משתי סיבות. האווירה היא אחד הדברים שבעיניי עושים את כל ההבדל. שינה במלון לא דומה לשינה בחדרים שפזורים מסביב לחצר סינית עתיקה. הסיבה השניה היא פרקטית ביותר. חייבים למצוא מקום דובר אנגלית שיוכל לעזור בהתמצאות בעיר ובמפה וכזה שגם מכין כרטיסים עם כתובת המקום שלו בשפה הסינית שאפשר לשלוף בכל מקום. שיאן עצמה פשוטה להבנה ואנחנו חוזרות לחדר ברגל אחרי שקנינו בדוכן ברחוב תירסים חמים לארוחת ערב. 
את היום הזה אנחנו מסיימות בבירה ובשיחות גישוש ראשונות עם תרמילאים על האזור ועל סין בכלל. ישראלים עדיין אין.
הגסטהאוס שלנו נמצא ממש ממש אל מול חומות העיר כך שמחר בבוקר אנחנו עוברות את הכביש ומתחילות את היום שלנו על החומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה